معاون منابع انسانی دادگستری کرمان گفت: صبح امروز آزمون جامع کیفری پایان دوره کارآموزان قضایی ششم استان کرمان با حضور کلیه کارآموزان برگزارشد.

محمدباقر اسلامی با اشاره به لزوم دوره‌های متعدد کارآموزی و کسب تجارب مختلف برای رسیدن به کرسی قضاوت، گفت: به منظور تامین کادر قضایی استان برگزاری دوره‌های کارآموزی قضایی در دستور کار مدیریت آموزش دادگستری کرمان قرار گرفته است. 

وی افزود: دوره ششم کارآموزی قضایی استان کرمان در اسفند ماه پارسال با برگزاری مراسم افتتاحیه و با حضور تعداد ۲۰ کارآموز قضایی شامل ۱۹ نفر آقایان و ۱ نفر خانم آغاز شد، که از این تعداد ۱۶ نفر بومی استان و ۴ نفر نیز از استان‌های همجوار بوده اند که این مرکز را برای گذراندن دوره کارآموزی خود انتخاب کرده اند.

اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در بخش آموزش‌های عملی (کارورزی شعب) و آموزش‌های علمی شامل برگزاری کلاس ها، ۲۵ عنوان درس جمعاً به میزان ۳۹۹ ساعت و ۷۹۸۰ نفر ساعت و کلاس‌های درس و گارگاهی ۱۷ عنوان آموزشی از مجموعه آموزش‌های فوق برنامه جمعاً به میزان ۸۴ ساعت و ۱۶۸۰ نفر ساعت برگزار شد. 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان افزود: کارآموزان قضایی در طول این دوره به میزان ۶۴ روز آموزش‌های عملی را از طریق انجام کارورزی در شعب مختلف دادگاه و دادسرا فرا گرفته وتمامی آزمون‌های پودمانی دوره شامل آزمون پودمان فقه و اصول، حقوق مدنی، حقوق جزای اختصاصی ۳، ۲، ۱، ۱/۴ و ۲/۴ برگزار شده است.
 
اسلامی بیان کرد: در ۷ ماهه امسال ۱۹ دوره آموزشی شغلی و بهبود مدیریت قضایی مجموعا به میزان ۱۰ هزارو ۴۸۵ نفر ساعت برگزار شده است.
 
این مقام قضایی تصریح کرد: در ۷ ماهه سال جاری و ۲۵ دوره شغلی بهبود مدیریت کارمندان، ۱۰ دوره عمومی کارمندان، ۵ دوره ویژه ضابطین دادگستری و ۴ دوره آموزش‌های همگانی و مشاغل پیرامونی نیز مجموعا به میزان ۱۱۸ هزار و ۳۶ نفرساعت نیز برگزار شده است.

اسلامی به برگزاری ۳۲ نشست نقد رای در سال جاری اشاره و بیان کرد: دومین جشنواره رای نیز در دادگستری استان با محوریت آراء قضایی متقن با تکیه بر رویکرد تحول و تعالی همزمان دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان به توزیع ۱۶۶ جلد کتب حقوقی نیز اشاره و عنوان کرد: تا کنون تعداد ۱۴۳۷ فقره معرفی نامه برای انجام کارورزی کارآموزان وکالت، کارشناسی و دانشجویان رشته حقوق صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار